Małe gesty



Natłok myśli zachodzi głowę coraz mocniej i częściej. Pojawiają się wątpliwości? Być może..
Od paru dni, tygodni zabieram się za wpis, być może po skończeniu okaże się zbyt prywatny na publikację. Też jestem tylko człowiekiem. Dużo rozmyślam, mam złe dni i miewam (uwaga szok!) problemy...

Jesteś twardy. Jesteś twardy tak długo, dopóki to, co do tej pory wydawało się nie złamać niczego rozkłada Cię na łopatki, bo okazuje się, że tylko oszukiwałeś, że nie jest to dla Ciebie żaden problem.


Każdy z nas potrzebuje oparcia. Niekoniecznie wielu. Niekoniecznie nad wyrost. Byleby tylko nie zabrakło go, gdy najbardziej tego chcemy, gdy najbardziej nam go potrzeba. To dziwne, a zarazem niesamowite jak człowiek nawet najbardziej niezależny potrafi być bardzo od kogoś zależny, bo coś sprawia, że choćby nie wiadomo jak był twardy, to bez oparcia jest tylko małą igiełką pośród problemów i zła wyrządzanego dookoła.

"Potrzebuję Cię, bo gdy Cię nie ma łapię bezdech, bo jesteś moim jedynym powietrzem. Nie ważne jak starasz się o miejsce obok, wiedz, że chcę być, a nie bywać w twoim życiu i być w nim równie ważnym elementem jak Ty - w moim."
         
          Wiecie, gdy człowiek dowiaduje się, że jest czyimś oparciem, czyimś ratunkiem, czy ostoją łapie odpowiedzialność oraz czuje na sobie ciężar niesionego obowiązku. Jeżeli wiesz, że jesteś dla kogoś kimś więcej niż tylko drugim człowiekiem to możesz mówić o ogromnym szczęściu, bo choć ciąży na Tobie ważny obowiązek, to nagroda jest za niego warta każdego wysiłku i poświęcenia. 
Róbmy to. Poświęcajmy się w podzięce za to, że ktoś tak nas docenia. Sprawiajmy, by codziennie to te małe gesty były podziękowaniem i okazywaniem swojej obecności. Czytajmy siebie wzajemnie uważnie. Bo szansa jest tylko jedna. A stawka? Bardzo wielka- bo przecież chodzi tu o człowieka.

Wspaniałe uczucie, gdy wiesz, że dzięki swojej obecności i dzięki swoim małym gestom sprawia się radość, poczucie bezpieczeństwa oraz świadomość, że zawsze można na kogoś liczyć. 
Jeżeli masz kogoś takiego - to jesteś szczęściarzem. 
Jeżeli jesteś tą osobą - to nie spieprz tego, bo nikt nie opierałby się na drugim człowieku, gdyby sam był na tyle silny. 

"Jestem słabym zawodnikiem. Nie potrafię grać w tej rozgrywce bez koła ratunkowego, ale mam Ciebie. Mam Ciebie i wierzę, że będziesz dla mnie małym gestem w tym świecie pełnym porażek, problemów, przeciwności losu. Jestem słabym zawodnikiem, nie puszczaj mnie teraz, w tym momencie.. Bądź małym gestem.. Bądź tym jedynym powietrzem."